Verkoop is proactief. Een proces van ondernemen, leren, verbeteren en optimaliseren. Sales ondersteuning begeleidt dit proces en geeft een aantal handige tools om de verkoop zo goed mogelijk te laten verlopen.

Klantenbestand
Het bijhouden van een goed klantenbestand is essentieel. Adresgegevens, aankoopgeschiedenis en koopfrequentie zijn belangrijke indicatoren voor de doelgroep.

Klanttevredenheidsonderzoek
Hoe goed verkoopt u nou werkelijk? Vraag het de klant. Laat de klant meebeslissen over het proces. Het proces waarin hij nog altijd de leidende rol speelt.

Relatiemanagement
Klanten bepalen de kleur van de te schrijven cijfers. Een presentje op de verjaardag, een aantrekkelijke aanbieding met kerst of een telefoontje om de tevredenheid te bepalen na het aanschaffen van een product. Allemaal voorbeelden van (succesvol) relatiemanagement.

Periodieke mailingen
Houd de klanten op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen, aanbiedingen of adviezen. Een sterke band bestaat uit regelmatig en persoonlijk contact.